فرمولاسيون صنايع لبني فرمولاسيون صنايع لبني .

فرمولاسيون صنايع لبني

همه چيز درباره كره كاكائو

شهرت عمده كره كاكائو به دليل استفاده آن در لوسيون‌هاي بدن و صورت است اما كاربرد آن تنها در اين حوزه محدود نمي‌شود و در صنايع ديگري مانند فرمولاسيون و آشپزي نيز كاربرد بسياري دارد. نام ديگر اين ماده غذايي چربي كاكائو نيز مي‌باشد كه يك ماده گياهي است و هيچ گونه ماده لبني ندارد. شكل ظاهري آن نيز زرد رنگ و به صورت جامد است. استفاده از اين ماده غذايي را مي‌توانيد در درست كردن شكلات هاي تخته‌اي به ويژه سفيد ببينيد. علت استفاده در محصولات مراقبت از پوست نيز بافت و ماندگاري بالاي آن است. در ادامه اين محتوا به بررسي استفاد از كره كاكئو و كاربرد آن خواهيم پرداخت. 

همه چيز درباره كره كاكائو

تفاوت كره شي و كره كاكائو 

  • هر دو محصول از چربي گياهي بدست مي‌آيند اما كره شي در دانه درخت شيا و كره كاكائو از يك دانه بدست مي آيد. 
  • روايح اين دو ماده كاملا با يكديگر متفاوت هستند. عطر كاكئو گرم تر و غليظ تر است در حاليكه شي رايحه ملايم تري دارد. 
  • از نوع شي در كشورهاي آفريقاي به عنوان يك روغن پخت و پز استفاده مي شود. 
  • طعم نوع كاكائويي ملايم و شيرين است اما به دليل داشتن رايحه قوي نمي توان آن را به تنهايي در رژيم غذايي استفاده كرد. اما مزيت استفاده از آن اين است كه مي توان به عنوان كره حيواني آن را جايگزين كرد و براي افرادي كه گياه خوار مي‌باشند گزينه مناسبي به شمار مي رود. شكلات خام وگان خانگي، فوندو شكلاتي وگان (جايگزين مارگارين) و فراستينگ پنير خامه اي وگان (جايگزين مارگارين) از جمله محصولاتي هستند كه از اين ماده در توليد آنان استفاده مي‌شود. 
  • لازم به ذكر است اگر به درستي از اين مواد نگهداري شود مي توان تا چندين سال از آن استفاده نمود. 

فرمولاسيون كره كاكائو در صنايع غذايي

Theobroma گياهي است كه از آن دانه هاي كاكائو را طي فرآيندي استخراج مي‌كنند. فرآيند در ابتدا با مرحله برشته كردن آغاز شده و سپس با جدا شدن پوسته و نوك ادامه مي‌يابد. در مرحله ماده بدست آمده را به صورت خميري آسياب كرده و فشره مي كنييم تا چربي اش ازاد شود. چربي ازاد شده تئوبروما نام دارد كه در نهايت به پودر تبديل مي شود. ماده بدست آمده طعمي مانند شكلات ملايم دارد و فوايد زيادي هم براي سلامتي دارد. 

كاربرد استفاده از اين محصول گياهي در كشورهاي ديگر نيز گسترده است. به طوريكه در ايالات متحده شكلات را تنها با اين ماده درست مي‌كنند. يك كاربرد مهم ديگر استفاده از آن در فرموله كردن مواد اوليه قنادي، فرمولاسيون شكلات‌هاي مختلف است كه آن را يك ماده اوليه مهم تبديل نموده است. شما مي‌توانيد با تماس با تيم پشتيباني مركز فرمولاسيون صنايع غذايي ايران اطلاعات لازم را در خصوص اين محصول و فرمولاسيون آن كسب نماييد. 


برچسب: كره كاكائو ، كره شي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۳۷:۳۰ توسط:مبينا مرادپور موضوع: