فرمولاسيون صنايع لبني فرمولاسيون صنايع لبني .

فرمولاسيون صنايع لبني

همه چيز درباره كفير

كفير يك محصول تخمير شده مي‌باشد كه شكلي شبيه به ماست دارد و طعمي ترش و تند. اين فرآورده كه اغلب از شير بدست مي‌آيد، توسط مجموعه طبيعي از باكتري‌ها، مخمرها و ساير ميكروارگانيسم‌ها به نام «دانه كفير» توليد مي‌شود. يكي از مشخصات بارز آن وجود ميليون‌ها پروبيوتيك درون آن است كه ماده‌اي مفيد براي سلامتي نيز مي‌باشد. از ديگر فوايد و مشخصات اين ماده مي‌توان به موارد ذيل اشاره كرد كه سبب شده است تا همواره طرفداران خاص خود را داشته باشد. در ادامه اين محتوا به نحوه توليد اين ماده و خواص درماني آن خواهيم پرداخت. 

  • داراي لاكتوز كم
  • سرشار از مواد معدني و ويتامين
  • كنترل قند خون
  • بهبود كلسترول موجود در خون
  • افزايش سلامت روده 

فوايد و مضرات كفير

همانطور كه اشاره شد، كفير يك نوشيدني تخمير شده است كه با باكتري‌هاي خوب و مفيد توليد مي‌شود. اين باكتري‌ها براي ائلين بار هزاران سال پيش و در كوه‌ها قفقاز شمالي روسيه كشف شدند كه در صورت وجود تعداد زيادي از آن كمي شبيه گل كلم يا پنير دلمه به نظر مي رسند.

به طور كل اين ماده از شير و آب توليد مي‌شود كه محصول بدست آمده از شير رايج‌ترين آن است اما اگر گياهخوار هستيد، مي توانيد از محصول بدست آمده از آب استفاده نماييد زيرا اين نوع پروبيوتيك هاي متفاوتي نسبت به كفير شير دارد و حاوي پروتئيني نيست كه از لبنيات موجود در شير بدست آمده باشد. اين دو تفاوت هاي ديگري نيز نسب به يكديگر دارند به طور مثال كفير شير در دو نوع كم چرب و پرچرب وجود دارد. در واقع با افزايش چربي غلظت غليظ تر و خامه‌اي تر مي‌‌گردد. 

كفير چيست

با اين حال ممكن است برخي تصور كنند كه استفاده از اين ماده ممكن است به سلامت گوارش آن ها آسيب وارد كند. در واقع وقتي براي بار نخست پروبيوتيك وارد معده مي شود ممكن است مواردي مانند نفخ و يا اسهال را تجربه كنند كه پس از چند روز و با تنظيم بدن به حالت اول خود باز مي‌گردد. نكته ديگري كه بايد به آن توجه كرد اين است كه در فرآيند توليد اين ماده ممكن است مقداري الكل بوجود آكده باشد. بنابراين اگر به تازگي عمل كرده‌ايد يا بدنتان نسبت به اين ماده حساس است حتما قبل از مصرف برچسب آن را بررسي كنيد. توصيه مي‌شود اگر براي اولين بار است كه تصميم به استفاده از اين ماده لبني كرده‌ايد حتما مقدار كمي از آن را مصرف نماييد تا متوجه واكنش يا عدم واكنش بدنتان به استفاده از اين ماده شويد. 

استفاده و مصرف كفير فوايد بسياري دارد. به طور مثال اثرات ضد التهابي، افزايش سلامتي روده، كاهش وزن، بهبود كلسترول موجود در خون، كنترل فشار خون، قند خون و ديابت از جمله فوايد آن است كه بسياري از  دانشمندان به آن رسيده اند. 

 بهترين مشاوره طعم سازي و توليد كفير

دوغ و كفير يكي از برترين و محبوب‌ترين فرآورده هاي لبني مي باشد كه متنوع‌ترين طعم‌ها را به خود اختصاص داده است و در ايران نيز همواره طرفداران خاص خود را داشته است. بنابراين اگر شما يكي از فعالان و علاقمندان اين حوزه هستيد مي توانيد با تماس با مركز فرمولاسيون صنايع غذايي ايران، اقدام به فرموله كردن انواع دوغ و كفير توليدي خود نماييد تا طعمي خاص را عرضه كرده و از محبوبيت بيشتري برخوردار شويد. 

 بنابراين شما عزيزان مي توانيد به منظور  مشاوره فرموله سازي صنايع لبني و در واقع طعم سازي انواع محصولات لبني شامل دوغ،  با تماس با irffc از اين خدمات بهره مند شويد. 


برچسب: دوغ كفير، كفير، نحوه توليد كفير،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ دى ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۱۷:۱۱ توسط:مبينا مرادپور موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :