فرمولاسيون صنايع لبني فرمولاسيون صنايع لبني .

فرمولاسيون صنايع لبني

همه چيز درباره‌ي فرمولاسيون صنايع لبني

در برنامه غذايي افراد، صنايع لبني جايگاه مهمي دارد. علت اين امر اين است كه اين ماده يكي از نيازهاي ضروري بدن انسان است و در صورت كمبود آن، به سختي مي‌توان ماده اي را با چنين ويژگي ها و مزيت‌هاي جايگزين كرد. علاوه بر تنوع بالاي فراورده هاي شير سبب شده است تا فعاليت ها و توليدات اين حوزه افزايش چشمگيري داشته باشد و در نتيجه در فرمولاسيون غذايي نيز اهميت بالايي دارد. در ادامه اين مطلب به بررسي بيشتر مواد بدست آمده از شير خواهيم پرداخت. 

فرمولاسيون صنايع لبني

لبنيات چگونه بدست مي‌آيد؟

لبنيات در لغت از كلمه" لبن" كه يك وازه عربي است، وام گرفته شده است. اما در عمل به فرآورده هاي بدست آمده از شير، لبنيات گفته مي‌شود. اين محصولات شامل مواد متعددي همچون خامه، شير ساده و طعم دار، كره، كشك، ماست، سرشير، بستني و .. مي‌شوند كه هر يك به روش‌هاي منحصر به فردي بدست مي‌آيند. 

همانطور كه اشاره شد اين محصولات يكي از مواد غذايي مورد نياز انسان مي‌باشد اما دليل آن چيست؟ پر واضح است كه وجود مواد غني همچون كلسيم، منيزيم، سلنيوم، ريبوفلاوين، ويتامين B12 و اسيد پانتوتنيك براي سلامتي انسان بسيار اهميت دارند. به همين خاطر است كه بسياري از پزشكان توصيه مي‌كنند حتما در برنامه غذايي كودكان از صنايع لبني استفاده گردد. 

شير كه مهم‌ترين ماده در صنايع لبني است، طعم متفاوتي دارد. و اين طعم به عوامل مختلفي همچون گونه هاي حيوان شيري، نژاد، سن و رژيم غذايي آن به همراه مرحله شيردهي، پريتي (تعداد زايمان)، سيستم پرورشي، محيط فيزيكي و فصل بر رنگ بستگي دارد. 

انواع مختلف فرآورده‌هاي لبني

  • روغن زرد: بر اثر جوشاندن كره حاصل مي‌شود. 
  • شكر پنير: از مخلوط كردن آب، پنير و شكر اين شيريني حاصل مي شود.
  • دورده يا دووِه : از كره داغ، روغني جدا مي‌كنند كه طعمي ترش و شور دارد.
  • كره: با قرار دادن شير در سانترفيوژ و يا همزدن و تكان دادن چربي حاصل مي شود كه به آن كره مي‌گويند. 
  • كشك : با جوشاندن دوغ و گذارندن آن از صافي و سپس خشك كردن، كشك حاصل مي‌شود. 
  • قره قوروت: از جوشاندن كشك بدست مي‌آيد. 
  • سرشير: پس از جوشاندن شير، چربي روي آن بسته مي‌شود كه سرشير نام دارد. 

بهترين مشاوره فرمولاسيون صنايع لبني

بهره مندي از متخصصان مجرب در حوزه صنايع لبني بسيار اهميت دارد. همانطور كه گفته شد اين مواد غذايي در سلامتي بدن انسان نقش مهمي دارند از آن جهت حتما بايد توجه نمود كه محصولي با كيفيت را استفاده كرد. مركز فرمولاسيون مواد غذايي ايران به عنوان يك مركز فعال در اين حوزه سعي نموده است با فرمولاسيون صنايع لبني در بهبود طعم و كيفيت اين محصولات قدمي بردارد. علاقمندان به بهره مندي از مشاوره و راهنمايي فرمولاتور اين مجموعه مي توانند با تماس از خدمات آن بهره مند گردند. 


برچسب: فرمولاسيون صنايع لبني،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۱۹:۳۵ توسط:مبينا مرادپور موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :