فرمولاسيون صنايع لبني فرمولاسيون صنايع لبني .

فرمولاسيون صنايع لبني

چگونه بستني ميوه‌‌اي درست كنيم؟

بستني ميوه‌‌اي يكي از محبوب ترين دسرهاي جهان است كه پير و جوان عاشق‌‌اين خوراكي خوشمزه هستند. تنوع رنگ و طعم‌‌اين دسر بينظير پايان ندارد و با هر ميوه‌‌اي كه فكرش را كنيد، بستني ساخته اند. خيلي از افراد نيز علاقه دارند كه مواد خوراكي كه اغلب از بازار تهيه مي‌كنيم را در خانه درست كنند تا طعم خانگي‌‌اين مواد غذايي را بچشند. ما در‌‌اين مطلب قصد داريم به شما آموزش تهيه بستني ميوه‌‌اي در خانه را بدهيم تا با استفاده از كمترين امكانات،‌‌اين دسر لذيذ را براي خود و عزيزانتان تهيه كنيد. با ما همراه باشيد.

آموزش بستني ميوه‌‌اي خانگي

آموزش بستني ميوه‌‌اي خانگي و تهيه آن در خانه، يك كار بسيار ساده براي هر شخصي است. شما با مواد غذايي كمي‌مي‌توانيد يك دسر بينظير را تهيه كنيد. براي‌‌اين كار تنها به صبر و حوصله زيادي احتياج داريد زيرا تهيه بستني در خانه تقريبا 12 ساعت زمان مي‌برد. بنابراين اگر مي‌خواهيد براي زماني خاص و يا يك مهماني آن را تهيه كنيد، حتما به زمان آماده سازي آن توجه كنيد.

چگونه بستني ميوه اي درست كنيم؟
براي تهيه بستني تنها نياز داريد به چند ماده ساده داريد:


• شير
• خامه صبحانه يا قنادي
• ميوه
• شكر يا عسل


ابتدا ميوه‌‌اي كه ميخواهيد با آن بستني درست كنيد را خوب بشوييد و در فريزر قرار دهيد. فرز كنيد مي‌خواهيم بستني موز درست كنيم. اگر براي 4 نفر مد نظر داشته باشيد، ابتدا 4 عدد موز را خرد كرده و در يك كيسه پلاستيكي قرار دهيد. سپس آن را در فريزر به مدت 4 ساعت بگذاريد تا موزها كمي‌منجمد شوند. پس از آن، موزها را همراه با 1 ليوان شير و 2 الي 3 قاشق غذاخوري خامه در يك غذاساز بريزيد و هم بزنيد تا يك مايع يك دست به دست آوريد. در‌‌اين بين به چند نكته توجه فرمائيد:

  1. اگر از خامه قنادي استفاده مي‌كنيد، به دليل شيرين بودن آن نياز به شكر يا عسل يا هر شيرين كننده ديگري نداريد، اما اگر از خامه صبحانه استفاده مي‌كنيد از 2 قاشق غذاخوري شكر يا عسل استفاده كنيد.
  2. مي‌توانيد براي آن كه قوام مايع بستني به اندازه دلخواهتان باشد، ابتدا موزها را با كمي‌شير و خامه مخلوط كنيد و سپس آرام آرام مابقي مواد را به آن اضافه كنيد تا به غلضت مد نظرتان برسيد.
  3. پس از بدست آوردن مايع بستني، آن را در يك ظرف ريخته و با ميوه‌ها يا خوراكي‌هايي كه دوست داريد مخلوط و تزئين كنيد و به مدت 8 ساعت آن را در فريزر قرار دهيد. پس از آن مي‌توانيد 10 الي 15 دقيقه قبل از استفاده آن را از فريزر خارج كرده و اجازه دهيد تا بستني كمي‌نرم شود و برداشتن آن با اسكوپ راحت تر شود.

فرموله سازي بستني ميوه‌‌اي

تقريبا براي اكثر ما پيش آمده است كه در يك رستوران يا هتلي، يك غذا يا دسر را چشيده‌‌ايم كه عاشق طعم آن شديم. مدتي بعد دوباره به همان مكان برگشتيم تا همان تجربه قبلي را احساس كنيم، اما متوجه مي‌شويم كه كمي‌تغييرات در نحوه سرو يا درست كردن آن غذا يا دسر رخ داده است و باعث مي‌شود تا تمام ذوقمان براي چشيدن دوباره آن غذا از بين مي‌رود.‌‌اين موضوع به دليل آن است كه رستوران يا هتلي كه از آن صحبت مي‌كنيم غذاهاي خود را فرموله سازي نكرده اند و‌‌اين به‌‌اين معناست كه با هر تغيير كوچكي و يا تغيير آشپز، طعم آن عوض مي‌شود.‌‌ اين موضوع اصلا خوشايند مشتريان نيست و به همين دليل نياز است تا غذاهاي محبوب تان فرموله سازي شود. براي‌‌ اين امر تنها كافي است كه به وبسايت مركز فرمولاسيون مواد غذايي‌‌ ايران سر بزنيد و با كادر متخصص و مجرب آن ارتباط بگيريد تا شما را در‌‌اين راستا راهنمايي و ياري كنند.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۰۲:۱۲:۰۲ توسط:مبينا مرادپور موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :